Hjelp til nytt medlemsystem
Her finner du svar på spørsmål om det nye medlemssystemet Min idrett og Klubbadmin.
"Er dette deg" ?
Har du enda ikke logget på Min idrett? Når du logger inn første gang trykker du på "Ny bruker" og taster inn din informasjon, inkludert fødselsnummer. Du vil da ikke lage ny bruker, men finne deg selv. På spørsmålet "Er dette deg"? må du ikke svare "ingen av disse", for da lager du en duplikatbruker og du vil ikke finne ditt medlemskap. NLF har overført samtlige medlemmer til Min idrett, så sjansen er 99,9 % at den personen Min idrett foreslår er deg.
Her har vi laget en liten guide til Min Idrett som klikkbart slide show for nettleser og som en film
A small guide to Min Idrett in English (Clickable slideshow for browser)
NIF IT Support har laget et antall opplæringsvideoer, de ligger HER
NLF IT Support har laget et antall opplæringsvideoer, de ligger HER
Spørsmål og svar om Min idrett:
Spørsmål/problem | Løsning |
Hvorfor må jeg legge inn mitt personnummer? | NLF og NIF lagrer ikke ditt personnummer. Min idrett sender kryptert forespørsel til det norske folkeregisteret når du logger på Min idrett første gang, for å verifisere at du eksisterer. Dette er for å forhindre juks med medlemstall. |
Får feilmelding: "Server Error in '/' Application. " på Mac+Safari | Tøm nettleserlogg og fjern evt cookies/autofill |
Får feilmelding: "mangler buypass-referanse. Betaling kunne ikke gjennomføres" | Ikke betal igjen, sjekk nettbanken, betaling er trolig gjennomført tross feilmelding |
Får ikke opp noen kontingentfaktura under "Betaling" | Kontakt medlemsservice: melwin@nlf.no |
Finner ikke mine flygebevis/lisenser i Min idrett | Disse ligger under "Kurs" og "Oppnådd kompetanse" i Min idrett. Om ingenting vises så kryss av for Utgått kompetanse for å sjekke når de eventuelt utløp. |
Endre klubb/medlemskap og betaling | Alt dette gjør du selv i Min idrett. Endrer du etter å ha mottatt faktura må du gi oss beskjed så vi kan lage ny korrigert faktura Endrer du før du har betalt -> IKKE BETAL den opprinnelige fakturaen dersom du har gjort endringer i dine medlemskap. Melder du deg inn i en ny klubb får du automatisk tilsendt faktura i løpet av noen dager Det er ikke mulig å delbetale faktura. |
Jeg vil ikke lengre være medlem | Gå til Min Idrett og meld deg ut av den/de klubber du ikke vil være medlem av. Dersom du har betalt fakturaen, blir du værende medlem ut året (betalt kontingent refunderes ikke ved utmelding). Dersom du ikke har betalt må du gi oss beskjed på e-postadresse melwin@nlf.no, slik at vi kan slette faktura ellers vil du motta purringer. |
Hvordan fornyes fallskjermlisenser? |
Fallskjermlisensene fornyes med E-kurs via Min Idrett Alle må betale fallskjermforsikringen (basis kr 830 eller utvidet kr 1830) via Min idrett OG IKKE I HENHOLD TIL BETALINGSDETALJENE PÅ PDFen! Det kan dere fortrinnsvis gjøre før dere fornyer. Det gjør dere ved å logge inn på Min idrett/Min profil/Lisenser og velge forsikringsalternativ, legge det i handlekurven og betale via betalingsløsningen BUYPASS |
Brukerveiledning for Min idrett finner du her: https://itinfo.nif.no/Min_idrett_brukerveiledning
Spørsmål/svar om Klubbadmin
Spørsmål/problem | Løsning |
Hvor finner klubben de tidligere klubbarkivar-funksjonene? | Disse finner du i Klubbadmin->Organisasjon-> Styre og verv. De som tidligere hadde klubbarkivar-tilgang har nå fått tilgang "Medlemsansvarlig". Der kan man sende e-post til medlemmer, se hvem som har betalt osv. |
Hvordan melder vi inn nye medlemmer i klubben vår? |
1. Be vedkommende gå til Min idrett. Under menyen "Medlemskap" finner du en lenke til "Finn ny klubb". Da kan man søke opp klubben og melde seg inn (det kalles "Søke om medlemskap"). 2. Klubbens medlemsansvarlig (tidligere klubbarkivar) kan melde inn ved å logge på Klubbadmin->Medlem Beta->Medlemmer->Nytt medlem |
Innlogging Klubbadmin | Klubbens medlemsansvarlige har tilgang til Klubbadmin - benytt samme brukernavn/passord som du benytter i Min idrett. |
Status for kontingent | Betalt = alle kontingenter betalt Ikke registrert = en eller flere kontingenter er ikke blitt fakturert Til forfall = en eller flere kontingenter er fakturert, men har ikke forfalt til betaling Forfalt = en eller flere kontingenter er fakturert og har forfalt til betaling Purret = en eller flere kontingenter er fakturert, har forfalt til betaling og medlemmet har fått en purring |
Info og brukerstøtte Klubbadmin: https://itinfo.nif.no/KlubbAdmin
Tips om klubbadmin:
Klubbadmin er i ferd med å bli fornyet. Den nye og den gamle fungerer parallellt. Den nye finner du på "Klubbadmin->Medlem BETA". Den gamle finner du på "Klubbadmin->Medlem"
Det er kun i Medlem Beta at medlemsansvarlig kan se hvem som har betalt, og det er foreløpig kun i Medlem at e-post kan sendes medlemmene. Funksjonalitet vil bli flyttet over fra Medlem til Medlem Beta fortløpende. Husk at du må tilbake til forsiden (trykk på Klubbadmin-logo) dersom du er inne på den gamle og skal over til den nye Medlem beta.
Logo på medlemskortet Klubbadmin->Medlem BETA->Innstillinger |
|
Se hvem som har betalt Klubbadmin->Medlem BETA->Medlemmer |
|
Sende e-post til medlemmer Klubbadmin-Medlem->Send medling |
|
Få varsel når noen melder seg inn Klubbadmin-Medlemmer->Innstillinger |
Alle henvendelser vedr. brukerstøtte og support på Min idrett og klubbadmin kan sendes til:
NIF IT Support
E-post: support@idrettsforbundet.no
Telefon: 21029090
Man-tor: 08:00-19:00
Fre: 08:00-15:30